Všeobecné obchodní podmínky
I. Úvodní ustanovení
- Společnost Sports House Slovakia s.r.o., IČO: 50 713
671, se sídlem Branisková 18, PSČ 040 01 Košice, Slovenská republika,
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném v Obchodním registru Městského soudu Košice, Oddíl: Sro,
vložka číslo 40787/V (dále též jen „prodejce“ nebo „Sports House“) je online
prodejcem módního textilního zboží, obuvi a doplňků (dále jen „zboží“), a to
v internetovém obchodně provozovaném prodejcem na internetové adrese www.sportshouse.cz.
- Tyto Všeobecné obchodní podmínky upravují smluvní vztahy a
vymezují vzájemná práva a povinnosti mezi společností Sports House Slovakia,
s.r.o. a zákazníkem výlučně při internetovém prodeji zboží. Veškeré takové
smluvní vztahy se řídí obecně závaznými právními předpisy České republiky, uzavřenou
kupní smlouvou a těmito Všeobecnými obchodními podmínkami.
- V kupní smlouvě lze sjednat ustanovení odlišná od ustanovení
těchto Všeobecných obchodních podmínek. V takovém případě má přednost
ustanovení sjednané v kupní smlouvě.
- Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy, které
neupravují tyto Všeobecné obchodní podmínky, občanským zákoníkem (zákon číslo
89/2012 Sb. v platném znění) a zákonem o ochraně spotřebitele (zákon číslo
634/1992 Sb. v platném znění). Je-li smluvní stranou podnikatel, řídí se vztahy
neupravené těmito Všeobecnými obchodními podmínkami občanským zákoníkem (zákon
číslo 89/2012 Sb. v platném znění).
- Tyto obchodní podmínky mohou být prodejcem kdykoli
upravovány a měněny. Tyto úpravy a změny se nedotýkají smluvních vztahů založených
v době účinnosti předchozího znění Všeobecných obchodních podmínek.
II. Vymezení pojmů
- Smlouva - smlouva kupní, kde na jedné straně vystupuje Sports
House jako prodávající a na druhé straně zákazník jako kupující.
- Prodejce - je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy
jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti; je to podnikatel,
který přímo nabízí zboží k jeho prodeji.
- Zákazník - (i) zákazníkem může být spotřebitel, tj. osoba,
která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné
podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání; je
to fyzická osoba, která kupuje zboží za jiným účelem než pro podnikání s tímto
zbožím; (ii) zákazníkem může být také podnikatel, který užívá služby za účelem
svého podnikání s tímto zbožím.
- Uzavření smlouvy - objednávka zákazníka je návrhem smlouvy a
samotná smlouva je uzavřena okamžikem doručení závazného souhlasu prodejce
zákazníkovi s tímto jeho návrhem (přijetím objednávky ze strany prodejce); od
tohoto okamžiku mezi prodejcem a zákazníkem vznikají vzájemná práva a
povinnosti. Po provedení objednávky zákazník obdrží jako potvrzení o přijetí
objednávky e-mail s předmětem „Sportshouse.cz - Objednávka“. .
- Zboží - zbožím jsou veškeré produkty nabízené k prodeji prodejcem
na jeho internetových stránkách www.sportshouse.cz za podmínek stanovených v
těchto Všeobecných obchodních podmínkách.
III. Informace o uzavřené kupní smlouvě a Všeobecných
obchodních podmínkách
- Odesláním objednávky (tj. návrhu smlouvy) zákazník stvrzuje,
že se seznámil s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami a že s nimi
bezvýhradně a plně souhlasí. Tyto Všeobecné obchodní podmínky tvoří nedílnou
součást uzavřené kupní smlouvy.
- Kupní smlouva je uzavírána v českém jazyce, nedohodnou-li se
smluvní strany jinak. Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou zobrazeny na
internetových stránkách www.sportshouse.cz.
- Pro konkrétní objednávku kupujícího platí výlučně všeobecné
obchodní podmínky v jejich znění platném k datu objednávky.
IV. Ochrana osobních údajů
- Informace o zpracování osobních údajů naleznete zde: https://www.sportshouse.cz/ochrana-osobnych-udajov
- „Vaši spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti jejich zasílání neodmítnete. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky provádíme na základě našeho oprávněného zájmu, který spočívá ve zjišťování vaší spokojenosti s nákupem u nás. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zboží a vaši e-mailovou adresu. Vaše osobní údaje nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky můžete kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě vaší námitky vám dotazník nebudeme dále zasílat.“
V. Osobní účet
- Zákazník může objednávat zboží v internetovém obchodě
prodejce ze svého osobního účtu, který si zaregistroval v internetovém obchodě
prodejce (dále jen „osobní účet“) nebo bez registrace přímo z webového rozhraní
internetového obchodu prodejce.
- Při registraci a zřízení osobního účtu a také při
objednávání zboží je zákazník povinen uvádět správné a úplné údaje. Údaje
uvedené v osobním účtu je zákazník při jakékoli jejich změně povinen
aktualizovat prostřednictvím příslušné funkce webového rozhraní internetového
obchodu prodejce. Neexistuje žádná povinnost prodejce prověřovat správnost
údajů uváděných zákazníkem.
- Zákazník je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací
nezbytných k přístupu do osobního účtu a bere na vědomí, že prodejce nenese
odpovědnost za porušení této povinnosti ze strany zákazníka. Zákazník není ve
vlastním zájmu oprávněn umožnit využívání osobního účtu třetím osobám.
- Prodejce může zrušit osobní účet, a to zejména v případě,
kdy zákazník poruší své povinnosti z kupní smlouvy.
- Zákazník bere na vědomí, že osobní účet nemusí být dostupný
nepřetržitě.
VI. Předmět smlouvy
- Předmětem smluvního vztahu je závazek prodejce dodat zboží
popsané ve smlouvě (tedy objednávce a jejím potvrzení) a závazek zákazníka
zboží převzít a zaplatit za něj prodejci sjednanou cenu. Smluvní vztah
vzniká mezi zákazníkem a prodejcem doručením potvrzení objednávky ze strany
prodejce zákazníkovi (tj. okamžikem uzavření smlouvy).
- Zákazník může objednat konkrétní zboží z aktuální nabídky
prodejce. Tato nabídka je zveřejněna na internetových stránkách prodejce www.sportshouse.cz.
Webové rozhraní internetového obchodu prodejce obsahuje
seznam zboží včetně uvedení cen jednotlivého zboží v českých korunách. Ceny
zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků
(vyjma přepravních poplatků dle následujícího odstavce). Veškeré nabídky
prodeje zboží v internetovém obchodě prodejce (včetně případně uvedené
orientační obvyklé doby dodání či odeslání zboží) jsou nezávazné a prodejce
není nikterak povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně prezentovaného zboží.
Prezentace zboží v internetovém obchodě prodejce nepředstavuje nabídku k
uzavření kupní smlouvy ani návrh dodat zboží ve smyslu § 1732 občanského
zákoníku.
VII. Objednávka a kupní smlouva
- Objednávka představuje jednostranný návrh zákazníka na
uzavření smlouvy, jejímž předmětem je prodej zboží uvedeného v objednávce, za
podmínek v ní a v těchto Všeobecných obchodních podmínkách uvedených. Zákazník
je vyplněnou a odeslanou objednávkou vázán. Objednávku zboží lze učinit
prostřednictvím internetových stránek prodejce www.sportshouse.cz.
- Pro objednání zboží si kupující vybere zboží, které chce
koupit, kliknutím na příslušné tlačítko „Do košíku“ a vyplní objednávkový
formulář ve webovém rozhraní internetového obchodu prodejce. Objednávkový
formulář obsahuje zejména informace o objednávaném zboží, způsobu úhrady kupní
ceny zboží, požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží, nákladech
spojených s dodáním zboží, kontaktní údaje zákazníka, doručovací adresu a odkaz
na tyto všeobecné obchodní podmínky a odkaz na informace o zpracování osobních
údajů (dále jen „objednávka“). Před odesláním objednávky prodejci je
zákazníkovi umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávkového
formuláře vložil, a seznámit se s těmito všeobecnými obchodními podmínkami a se
zásadami pro zpracování osobních údajů. Prodejce je vždy oprávněn požádat
zákazníka o dodatečné potvrzení objednávky.
- Prodejce zašle potvrzení objednávky prostřednictvím emailu,
který zákazník uvede v objednávce. Toto potvrzení obsahuje identifikační a
kontaktní údaje stran, přesný popis a počet objednaného zboží, konečnou cenu,
způsob a termín dodání zboží, dohodnutý způsob placení.
- Kupní smlouva mezi prodejcem a zákazníkem je uzavřena
doručením informace o přijetí (akceptaci) objednávky ze strany prodejce
zákazníkovi, a to elektronickou poštou, na e-mailovou adresu uvedenou v osobním
účtu zákazníka nebo v objednávce.
- Zákazník bere na vědomí, že prodejce není povinen uzavřít
kupní smlouvu, a to zejména s osobami, které podstatným způsobem porušily své
povinnosti vůči prodejci, nebo si objednaly zboží v rozsahu překračujícím
obvyklé množství, které může běžná domácnost rozumně spotřebovat.
- Kupní smlouvou se prodejce zavazuje, že zákazníkovi odevzdá
věc, která je předmětem koupě, a umožní mu nabýt vlastnické právo k ní, a
zákazník se zavazuje, že věc převezme a zaplatí prodejci kupní cenu. Vzniklou
smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě
zákonných důvodů. Je-li zákazník v prodlení s převzetím zboží nebo s placením
kupní ceny, může prodejce věc uchovat a následně požadovat účelně vynaložené
náklady spojené s uchováním věci.
- Uzavřením kupní smlouvy zákazník stvrzuje, že se seznámil s
těmito všeobecnými obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. Na tyto
všeobecné obchodní podmínky je zákazník dostatečným způsobem před vlastním
uzavřením kupní smlouvy upozorněn a má možnost se s nimi seznámit na webové
stránce prodejce zde: https://sportshouse.cz/vseobecne-obchodne-podmienky.
- Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na
dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé zákazníkovi při použití
komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením a plněním kupní
smlouvy (náklady na internetové připojení a případné související náklady jako
např. náklady na telefonní hovory) si hradí zákazník sám. Za internetové, resp.
telefonické spojení s prodejcem nejsou účtovány žádné zvláštní příplatky a
použijí se standardní sazby operátora zákazníka.
VIII. Zánik objednávky
- Zákazník bere na vědomí, že dostupnost zboží prezentovaného
v internetovém obchodě prodejce je vázána na skladové zásoby a prodejce tudíž
dostupnost zboží negarantuje.
- Prodejce má právo nepotvrdit objednávku, nebo od objednávky
odstoupit, a to do okamžiku odeslání potvrzení objednávky elektronickou poštou,
a to na e-mailovou adresu uvedenou v osobním účtu či v objednávce.
- Prodejce má právo stornovat objednávku nebo její část v
případě, že se objednané zboží během vyřizování objednávky přestane vyrábět
nebo dodávat na český trh, nebo pokud prodejce zjistí, že zboží již není možné
dodat v množství a kvalitě požadované kupujícím (např. požadovaná velikost, barva
atd.)
- Prodejce má právo odstoupit od objednávky i v případě zjevné
chyby v ceně zboží (tj. ceny zjevně jiné než je cena pro tento typ/druh zboží
obvyklá). Za zjevnou chybu v ceně zboží je považováno například mylné uvedení
počtu číslic, zjevně nízká cena zboží (např. o 50% nižší cena, než je pro tento
druh a typ zboží obvyklé), a jiné zjevné chyby v psaní. V případě, že tato
situace nastane, prodejce bude neprodleně kontaktovat zákazníka za účelem
dohody o dalším postupu. V případě, že zákazník zaplatil již část nebo celou
částku kupní ceny zboží, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo
adresu v nejkratším možném termínu, nejpozději do 14 dnů od storna objednávky
ze strany prodejce.
IX. Předání a převzetí zboží
- Zboží, které je předmětem kupní smlouvy, bude dodáno ve
lhůtě dle dostupnosti zboží a provozních možností prodejce po prověření stavu
skladových zásob; to platí i v případě, že v internetovém obchodě prodejce je u
popisu příslušného zboží uvedena obvyklá doba dodání či odeslání zboží, neboť
informace o takovéto době má pouze orientační charakter a definitivní dobu
dodání či odeslání zboží stanoví prodejce dle dostupnosti zboží a dle svých
provozních možností po prověření stavu skladových zásob.
- Prodejce zboží zákazníkovi doručí zásilkou anebo si jej
zákazník vyzvedne osobně na některé z kamenných prodejen anebo si jej
zákazník vyzvedne v odběrném místě zvoleném v objednávce ze sítě
odběrných míst Zásilkovna. Způsob dodání zboží zvolí zákazník v objednávkovém
formuláři z nabízených možností. Zákazník je povinen objednané zboží při
dodání převzít, nejsou-li dány důvody pro nepřevzetí zboží.
- Při zvolení osobního odběru zákazníkem informuje prodejce
zákazníka na e-mailovou adresu uvedenou v osobním účtu či v objednávce o
připravení zboží k vyzvednutí. Zboží je nutné vyzvednout do 3 dnů od
oznámení.
- Prodejce doručuje zboží prostřednictvím kurýrní službou Geis.
Místem dodání zboží je místo takto označené zákazníkem v objednávkovém
formuláři. Zboží je vždy řádně opatřeno obalem chránícím jej před poškozením v
průběhu dodání. Jakmile předá prodejce zboží přepravci k přepravě, informuje o
tom zákazníka elektronickou poštou zasláním oznámení na e-mailovou adresu
uvedenou v osobním účtu či v objednávce.
- Pokud prodejce dodává zboží zásilkou, hradí náklady za
zásilku zákazník. O přesné výši těchto nákladů je zákazník při vyplňování
objednávkového formuláře informován.
- Zákazník může v objednávkovém formuláři zvolit jako místo
dodání odběrné místo ze sítě odběrných míst Zásilkovna. Za doručení zboží se v
tomto případě považuje jeho převzetí zákazníkem v odběrném místě.
- Zákazník je povinen řádně doručenou nepoškozenou zásilku
zboží od přepravce řádně převzít. Jeví-li však zásilka zboží zasílaná
prostřednictvím přepravce známky zjevného poškození, je zákazník povinen
převzetí zásilky zboží odmítnout a vrátit ji přepravci. Neučiní-li tak, není
oprávněn namítat poškození výrobku při přepravě a má se za to, že zásilka zboží
byla zákazníkovi doručena nepoškozená.
- Zákazník je povinen poškození zboží při přepravě, které
nebylo zjevné před otevřením zásilky zboží, reklamovat nejpozději do 3 dnů od
převzetí zásilky zboží, aby tím umožnil prodejci bezodkladné uplatnění nároků z
vadně provedené přepravy zboží vůči přepravci. Nevyrozumí-li zákazník prodejce
o poškození zboží nejpozději do 3 dnů od převzetí zásilky, má se za to, že
zboží při převzetí kupujícím bylo nepoškozené.
- V případě nevyzvednutí zásilky zboží zákazníkem si prodejce
vyhrazuje právo navýšit konečnou cenu zásilky zboží o další poštovné při
opětovném zaslání zásilky zboží.
- Výhrada vlastnického práva – Zákazník nabývá vlastnické
právo ke zboží úplným zaplacením kupní ceny a převzetím zboží a převzetím
zboží, kdy rozhodující je poslední z těchto dvou okamžiků.
X. Cena a platební podmínky
- Cena nabízeného zboží je vždy uvedena na internetových
stránkách prodejce. Cena zboží dle konkrétní uzavřené smlouvy je vždy uvedena
v objednávce a jejím potvrzení a na faktuře přiložené ke zboží. Cena
je vždy uvedena včetně příslušné sazby DPH. Cena může být zákazníkem uhrazena
pouze způsoby a za podmínek, které jsou nabízeny při objednávce v kroku
„Doprava a platba“) , tj. na dobírku, hotově na prodejně nebo online
prostřednictvím služby Besteron. Zákazník užití služby Besteron nehradí.
- Platba musí být provedena v českých korunách. V případě
úhrady bankovním převodem hradí zákazník veškeré bankovní poplatky, tak aby
prodejci byla sjednaná cena za zboží připsána na jeho účet v plné výši.
- K ceně objednaného zboží budou připočteny náklady za
doručení a způsob platby objednaného zboží, stanovené v závislosti na způsobu
zvolené dopravy v rámci České republiky a v závislosti na způsobu zvolené
platby.
- Osobní odběr v některém z odběrných míst
poskytovatele služeb Zásilkovna je zpoplatněn dle aktuálního ceníku
poskytovatele těchto služeb a tato cena je vždy uvedena při objednávce a
zvolení tohoto způsobu dodání zboží.
- V případě využití slevového kupónu, slevového kódu nebo jiné
promo akce podmíněné utracením částky v určité výši (dále jen “promo
akce”), si prodejce vyhrazuje právo, v případě, že faktická hodnota objednávky
klesne pod částku podmíněnou pro čerpání promo akce, neuplatnit zvýhodnění
promoakce.
- Příklad: Pokud zákazník nakoupí 3ks zboží celkem za
1100 Kč a uplatní v rámci nákupu voucher na slevu 200 Kč podmíněný útratou min.
1000 Kč, tudíž reálně zaplatí pouze 900 Kč. Následně zákazník částečně odstoupí
od smlouvy podle podmínek IX.2 písm. b) v zákonné lhůtě, a vrátí jeden kus
zboží v hodnotě 300 Kč, čímž dojde ke snížení faktické původní hodnoty nákupu
na 800,- Kč.
- V důsledku čehož zákazník nesplní podmínky pro čerpání
voucheru na slevu 200 Kč, o které bude zvýšena původní cena objednávky. Proto
mu vrácena částka pouze 100,- Kč namísto 300,- Kč, neboť nebyli splněny
podmínky pro uplatnění voucheru.
XI. Odstoupení od smluvního vztahu
- Prodejce je oprávněn okamžitě odstoupit od smlouvy v
následujících případech:
- Z důvodů hrubého porušení povinností zákazníka plynoucích z
uzavřené smlouvy. V takovém případě má prodejce nárok na uhrazení nákladů
vynaložených v souvislosti s plněním uzavřené smlouvy stanovených paušálně jako
30% z ceny služby. Odstoupení od smlouvy musí být učiněno v písemné formě,
přičemž za písemnou formu se považuje i emailová forma.
- Zákazník má právo okamžitě odstoupit od smlouvy v
následujících případech:
- V případě hrubého porušení povinností prodejce plynoucích z
uzavřené smlouvy.
- Zákazník, který je spotřebitelem, má právo odstoupit od
smlouvy ve lhůtě 14 kalendářních dnů od převzetí plnění, a to bez uvedení důvodu
a bez jakékoliv sankce. Rozhodne-li se zákazník využít tohoto práva, musí
odstoupení od smlouvy odeslat prodejci nejpozději do 14. dne od převzetí zboží.
- Odstoupení od kupní smlouvy je vyloučeno v případech
uvedených v platných právních předpisech, zejména v ustanovení § 1837
občanského zákoníku.
- Zákazník v případě odstoupení od smlouvy podle bodu IX. 2,
písm. a) a b) může zboží vrátit buď prostřednictvím zaslání poštovního balíku
na adresu Sports House Slovakia s.r.o., Poštová 2, 040 01 Košice, Slovenská
republika (dobírkový balík prodejce zásadně nepřijímá) Poštovné za vrácení
balíku v tomto případě hradí zákazník, nikoliv prodejce, a to i
v případě, že zákazník získal od prodejce doručení balíku na svou adresu
zdarma. Druhou možností je osobní vrácení v kamenné prodejne, které
je zdarma.
- Odstoupí-li zákazník od smlouvy, je povinen prodejci zaslat
nebo předat bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od
smlouvy, zboží, které od prodejce obdržel, a to na své náklady. Zboží je
zákazník povinen vrátit úplné, tj. včetně veškerého případného příslušenství, s
kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté, pokud možno včetně originálního
obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém zboží převzal, nepoužité bez známek
opotřebení. Vrácené zboží smí být použito jen do té míry, aby se zákazník
seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Zákazník odpovídá prodejci
za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím
jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
Prodejce může uplatnit na zákazníkovi právo na náhradu škody a započíst svůj
nárok na vrácenou kupní cenu a vrátí tak zákazníkovi takto sníženou kupní cenu.
V souladu s ustanovením § 1833 NOZ na kupní cenu, která má být kupujícímu vrácena,
může prodávající započíst snížení hodnoty vráceného zboží.
XII. Odpovědnost za vady a reklamace
- Prodejce je povinen zákazníkovi zajistit předání zboží v
souladu s uzavřenou smlouvou, těmito Všeobecnými obchodními podmínkami a obecně
závaznými právními předpisy.
- Prodejce odpovídá za to, že zboží nemá vady, tzn., prodejce
zejména odpovídá za to, že zboží:
- má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li
ujednání, takové vlastnosti, které prodejce nebo výrobce popsal nebo které
zákazník očekával s ohledem na povahu zboží a na základě prováděné reklamy,
- se hodí k účelu, který pro jeho použití prodejce uvádí nebo
ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo
předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo
předlohy,
- je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Nesplní-li prodejce své povinnosti vyplývající ze smlouvy
řádně a včas, je zákazník povinen vady poskytnutého zboží u prodejce reklamovat
bez zbytečného odkladu. V případě, že zboží nebylo vůbec doručeno, je zákazník
povinen podat reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů
plynoucích od prvního dne, kdy mělo být zboží doručeno.
- Záruční doba na zboží činí 24 měsíců a počíná běžet dnem
doručení zboží zákazníkovi. Záruka se vztahuje na materiálové nebo výrobní
vady. Záruka se nevztahuje na mechanické poškození zboží způsobené nesprávným
užíváním, nedostatečnou údržbou či úmyslným poškozením.
- Zákazník může uplatnit reklamaci písemnou formou (přičemž
písemnou formou se pro účely smluv uzavíraných mezi prodejcem a zákazníkem
rozumí i emailová forma) a je třeba aby uvedl číslo zboží a popsal vady zboží. Reklamační formulář naleznete tady.
- Zákazník může uplatnit reklamaci na prodejně, na adrese
prodejny Sports House, Poštová 2, 040 01 Košice, Slovensko. Při reklamaci zboží
na provozovně s ním pověřený zaměstnanec vždy vyplní reklamační formulář.
- Prodejce reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději však
do 30 dnů ode dne jejího řádného uplatnění, vyřídí. Pro případ zamítnutí
reklamace prodejce zákazníkovi vydá písemné odůvodnění (přičemž písemnou formou
se pro účely reklamačního řízení rozumí i emailová forma).
- Má-li zboží vadu a lze-li vadu odstranit bez zbytečného
odkladu, má zákazník právo na bezplatné odstranění vady. Má-li zboží vadu, může
zákazník požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k
povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, může
zákazník požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od
smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu
odstranit bez zbytečného odkladu, má zákazník právo na bezplatné odstranění
vady.
- Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má zákazník
i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný
výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má zákazník i
právo od kupní smlouvy odstoupit.
- Neodstoupí-li zákazník od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo
na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží,
může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Zákazník má právo na přiměřenou
slevu i v případě, že mu prodejce nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho
součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodejce nezjedná nápravu v
přiměřené době nebo že by zjednání nápravy zákazníkovi působilo značné obtíže.
- Každý zákazník je oprávněn se v případě neuznání reklamace,
nebo jakéhokoliv jiného sporu s prodejcem obrátit na nezávislé centrum řešení
spotřebitelských sporů České obchodní inspekce a zahájit bezplatný proces
mimosoudního jednání. Podrobnosti o podmínkách a způsobu zahájení mimosoudního
jednání naleznete na stránkách www.coi.cz.
- Zákazník je povinen si reklamaci převzít bez zbytečného
odkladu nejpozději do 30 kalendářních dnů od ode dne, kdy byl o jejím vyřízení
informován. Tato lhůta však neuplyne dříve, než 60 dnů od podání reklamace. V
případě, že si zákazník reklamaci nepřevezme nejpozději v poslední den lhůty, může
být prodejcem účtováno skladné za uložení nevyzvednutého zboží ve výši 20,- Kč
včetně DPH za každý den prodlení. Prodejce bude skladovat opravené zboží
nejdéle 6 měsíců od data, kdy si ho měl zákazník vyzvednout. Pokud si zákazník
před vypršením této lhůty své zboží nevyzvedne, je prodejce oprávněn toto zboží
zlikvidovat na náklady zákazníka. Pokud si zákazník zboží ve stanovené lhůtě
nevyzvedne a výše skladného převýší cenu reklamovaného zboží, může být toto
zboží použito na úhradu skladného.
XIII. Vrácení peněz a zboží
- Při nákupu přes internetový obchod může zákazník zboží do 14
dnů od jeho převzetí vrátit bez udání důvodů.
- V případě, že zákazník požaduje vrácení peněz na kamenné
prodejně (tedy prodejně Sports House), je nutné vracet zboží se všemi dodanými
náležitostmi a přiloženou kopii faktury.
- V případě, že zákazník zboží zasílá k vrácení
prostřednictvím zásilky (tedy Česká pošta, PPL, DPD atd.), je nutné vracet
zboží se všemi náležitostmi a k zásilce přiložit kopii faktury, na kterou je
připsáno číslo účtu, na který chce zákazník peníze vrátit. V žádném případě
není možné zboží zaslat prodejci zpět na dobírku. Zákazník je povinen zboží
zabalit tak, aby při jeho přepravě zpět k prodejci nedošlo k jeho
poškození.
- Odstoupí-li zákazník od kupní smlouvy, vrátí mu prodejce bez
zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny
peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání, které od zákazníka na základě
kupní smlouvy přijal, a to stejným způsobem, jakým je přijal. Prodejce vrátí přijaté
peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím zákazník souhlasil a
pokud tím zákazníkovi nevzniknou další náklady. Prodejce však není povinen
vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než zákazník předá zboží prodejci nebo
hodnověrně prokáže, že zboží prodejci řádně odeslal.
- Jestliže zákazník zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání
zboží, který prodejce nabízí, vrátí prodejce zákazníkovi náklady na dodání
zboží pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
- V případě snížení hodnoty vráceného zboží bude
postupováno dle bodu IX. 4.
- V souladu s ust. § 1820 odst. 1. písm. g) občanského
zákoníku si v případě odstoupení od smlouvy nebo výměně zboží ve lhůtě 14 dnů
podle odst. XI.1 hradí vzniklé náklady na vrácení zboží zákazník sám.
- V případě vrácení peněz za zboží, které již nebylo skladem,
je lhůta vrácení peněz nejpozději do 14 dnů.
- Zákazník bere na vědomí skutečnost, že jsou-li se zbožím
poskytovány dárky, je darovací smlouva mezi prodejcem a zákazníkem uzavřena s podmínkou,
že dojde-li k využití práva odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů,
darovací smlouva pozbývá účinnosti a zákazník je povinen spolu s vráceným
zbožím vrátit i s ním související poskytnuté dárky včetně všeho, oč se
obohatil. V případě, že tyto nebudou vráceny zpět, budou tyto hodnoty chápány
jako bezdůvodné obohacení zákazníka. Není-li vydání předmětu bezdůvodného
obohacení dobře možné, má prodejce právo na peněžitou náhradu ve výši obvyklé
ceny. V případě odstoupení od darovací smlouvy nezaniká smlouva kupní a smlouvy
jsou posuzovány z tohoto hlediska samostatně.
XIV. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
- Platforma ADR. Zákazník má právo na mimosoudní řešení sporů z kupní smlouvy
prostřednictvím České obchodní inspekce („ČOI“) jakožto subjektu mimosoudního
řešení spotřebitelských sporů (Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská
15, 120 00 Praha 2, e-mail: adr@coi.cz). Bližší informace jsou dostupné na
webových stránkách České obchodní inspekce www.coi.cz.
- Platforma ODR
Zákazník má rovněž právo na mimosoudní řešení sporů z kupní
smlouvy prostřednictvím ODR platformy. Bližší informace jsou dostupné na
webových stránkách http://www.ec.europa.eu/consumers/odr.
Tyto všeobecné smluvní podmínky jsou účinné od 1.1. 2018 - Sports House Slovakia s.r.o.